Dagsarkiv: 3 september, 2008

Uppmuntrande tankar

Tankar på allt jag lyckats med i mitt liv fyller mig inte bara med glädje, utan blir även en uppmuntran till mig själv när det känns motigt. Jag har lätt för att tappa sugen när det hopar sig med problem, trots att jag vet att det inte hjälper. En uppmuntrande tanke är att det idag behövs många fler problem än tidigare för att jag ska tappa sugen. Detta i sin tur gör ju att jag inte alls tappar sugen lika ofta som tidigare.

Att uppleva att jag utvecklas till en ännu gladare och kreativare person är uppmuntrande. Det betyder ju att jag har lyckats lära mina tankar att vara kvar i den positiva banan. Mitt mål är naturligtvis att alla vägarna till de negativa banorna ska växa igen eftersom de aldrig används.

När jag tänker uppmuntrande tankar om mig själv har jag lätt att se alla min fantastisk möjligheter och hur enkelt det är att ta sig förbi mina hinder. Jag se det som en stor utmaning att glädjas åt och uppmuntra mina framsteg och acceptera och förlåta mina misstag.

Uppmuntra dig själv!

Lizelott

2 kommentarer

Under Uncategorized