Dagsarkiv: 14 maj, 2009

Tankar om att beklaga sig

Det hjälper inte att jag beklagar mig över det jag inte är nöjd med. Kan jag göra något åt det då är det bättre att jag lägger min energi på det än att bara klaga. Vill jag inte göra något åt det, ja då är ingen mening med att klaga på det heller.

Är det så att jag inte kan göra något åt det, är det bäst om jag accepterar att det är så och inväntar morgondagen för att se om jag då hittar en lösning. Det viktiga är att jag inte låter dagen idag bli förstörd under tiden jag väntar på bättre tider.

Jag har även märkt att när jag enbart är fokuserad på det som irriterar mig så hittar jag inga lösningar alls, medan om jag är mer nyanserad när jag diskuterar problemet dyker det upp spännande kreativa tankar.

Det här är väl ett härligt citat:
Förloraren är alltid en del av problemet  –  Vinnaren är alltid en del av lösningen!

Jag vill vara en vinnare!

Lizelott

2 kommentarer

Under att beklaga sig