Tankar om drömmar

”All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them.”
-Walt Disney
1901-1966, Cartoon Artist and Filmmaker

”Alla våra drömmar kan bli verklighet, om vi har modet att följa dem.”

Vad är det som gör att vissa drömma besannas och andra inte? Är det skillnad på dröm och dröm eller ligger skillnaden hos den som drömmer? Jag tror att skillnaden ligger hos den som drömmer. Ser jag min dröm som helt overklig då gör jag förmodligen inte något för att uppnå den utan jag håller kvar den som en vacker bild att tänka på. När jag däremot har en dröm som jag verkligen tror på och  är beredd att kämpa för då hittar jag hela tiden vägar att komma närmre.

Vissa drömmar börjar som en vacker bild och förändras till en dröm som jag kämpar för att uppnå. Det kan även vara tvärtom att en dröm som jag kämpat för helt plötsligt inte verkar så viktig för mig. Jag och mina tankar förändras och därmed kan mina drömmar också förändras.

Vad drömmer du om?
Lizelott

Lämna en kommentar

Under drömmar

Lämna en kommentar